פרופ' יובל אלבשן: "פשיטת רגל מנהיגותית"

    אסתי פלד 3 Comment on פרופ' יובל אלבשן: "פשיטת רגל מנהיגותית"

    פרופ' יובל אלבשן לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "מטרת המתווה לא הייתה אמורה להיות מודלפת. מי שהדליף רצה להפיל את זה. המטרה הייתה להביא לפשרה דרך עקרונות הגישור. אני דווקא מאוכזב מהמוחים, זו דווקא ההזדמנות שלנו, החילוניים לפני שאנחנו מובסים דמוגרפית"

    צילום: Yossi Zamir/Flash 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' יובל אלבשן, ממחברי 'מתווה פרידמן אלבשן' לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "מטרת המתווה לא הייתה אמורה להיות מודלפת. מי שהדליף רצה להפיל את זה. המטרה הייתה להביא לפשרה דרך עקרונות הגישור. דיברנו על הוועדה למינוי שופטים, להסדיר אותה בין קואליציה לאופוזיציה. הצענו מינוי 'תיבת נוח' – נבחר מהקואליציה, אחד מהאופוזיציה. כמו כן הצענו שאורך כהונת השופטים תהיה תלויה במידת ההסכמה"

    "הצענו כל מיני מנגנונים שמחזירים הכל לידי הבוחר, ומותירים מידה של התקוטטות בין הרשויות. אבל אני חייב לומר שיש בי מפח נפש, יש כאן פשיטת רגל מנהיגותית. נבהלתי ממה שקורה, ולקח לי זמן להבין שאנחנו במלחמה בין שבטים, מה זו יהדות ומה זו דמוקרטיה" אמר פרופ' אלבשן.

    "כאיש שמאל, אלו שנגד הם לאו דווקא שמאל. אני רואה בעלי הון, אגב המחאה מובלת בידיהם, דן חלוץ וחבריהם אינם שמאל. אני דווקא מאוכזב מהמוחים, זו דווקא ההזדמנות שלנו, החילוניים לפני שאנחנו מובסים דמוגרפית" הדגיש אלבשן ותיאר: "כמו שקבוצות קיצוניות רעשניות במגזר החרדי, כך אלו שמתפרעים ומוסתים. הם קיצוניים. אבל התאכזבתי מהמנהיגים שנקטו טקטיקה כזאת כאשר בימין דווקא הבינו שטעו".

    האזינו



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא הסברת אדוני מדוע לא לתת רוב זעיר באופן קבוע לקואליציה הרי היא מבטאת את רצון הרוב…אז לא יהיה טוב נעיף אותם בעוד 4 שנים. וגם את השופטים נחליף באותה ההזדמנות ככלל קבוע…

    2. 1

      אלבשן הציע פשרה שאיננה פשרה, אלא שופר של השלטון. לא ניתן לו לחרטט אותנו